Vijf redenen waarom jouw organisatie behoefte heeft aan een CRM-oplossing

Vijf redenen waarom jouw organisatie behoefte heeft aan een CRM-oplossing

5 redenen waarom jouw organisatie software nodig heeft | Compenda

Binnen jouw organisatie zet iedereen zijn beste beentje voor om zoveel mogelijk informatie te verwerken, goed te communiceren, meer te verkopen én klanten tevreden te houden. Maar soms glipt er iets tussendoor, gaat het communiceren niet vanzelf of neemt een klant toch afscheid. Dit kan veel tijd, energie en daarmee geld kosten. Ook is het niet bevorderlijk voor de werkdruk of de sfeer op kantoor. Hoewel het heel menselijk is, en het binnen ieder bedrijf wel eens gebeurt, kan het écht anders. Hoe? Een CRM-systeem biedt uitkomst! 

Wij geven je vijf redenen waarom jouw organisatie behoefte heeft aan een CRM-oplossing. 

1. Meer inzicht in de wensen en behoeften van de klant

Het is altijd goed om zoveel mogelijk informatie te hebben over de klant. Hoe meer je weet, hoe beter je de wensen en behoeften in kaart kunt brengen. Dit helpt bij het afstemmen van jouw aanbod op de klant en je kunt prioriteit geven aan de zaken die écht van belang zijn. Je gaat klantgericht aan het werk en verbetert hierdoor de klanttevredenheid. De volgende keer kiest de klant daardoor sneller weer voor jouw organisatie.

2. Door gegevens te centraliseren maak je minder fouten

Minder systemen, minder mappen én minder losse papieren. Met een CRM systeem heb je alles centraal op één plek. Daardoor creëer je meer overzicht. Ook zorgt het ervoor dat je klantgerichter, maar ook vooral veel efficiënter kunt werken. Omdat iedereen toegang heeft tot dezelfde informatie, verloopt de interne communicatie soepeler en worden er minder fouten gemaakt. Is er zieke, gaat iemand met verlof of verlaat iemand het bedrijf? Met een CRM systeem is dat geen probleem, want iedereen kan bij de gegevens, waardoor het makkelijk door iemand anders binnen de organisatie opgepakt kan worden.

Voordelen CRM-systemen | Compenda

3. Inzicht kan zorgen voor meer groei

Veranderingen, problemen, kansen en sales worden inzichtelijk met een CRM systeem. Doordat je toegang hebt tot informatie over lopende campagnes en resultaten, kun je op deze gegevens inspelen. Is het een succes? Herhaal de formule. Liep het niet goed? Neem actie en verbeter de negatieve punten. Ook de inkomsten en uitgaven zijn helder. Hierdoor kun je goed inspelen op vraag, aanbod én de behoeften van je klant. Op die manier kun je jouw bedrijf laten groeien.

4. Bespaar tijd door het automatiseren van processen

Met inzicht kun je beter inspelen op de behoeften van de klant, waardoor er groei ontstaat. Doordat je in kaart hebt gebracht wat wel loopt en wat juist niet, kun je een stapje verder gaan. Door de goede processen en succesvolle methoden te automatiseren kun je nóg efficiënter gaan werken.

5. Het sluit precies aan bij wat jouw bedrijf nodig heeft

Het CRM systeem kan namelijk zo ingericht worden dat het past bij jouw wensen. Bij Compenda kunnen wij ons standaard systeem uitbreiden met maatwerk. Precies zoals jouw organisatie het nodig heeft. Het is een flexibel pakket dat aansluit bij verschillende processen. Alles om jouw organisatie efficiënter én klantgerichter te laten werken. Daarnaast kan het CRM systeem gekoppeld worden met verschillende tools. En omdat wij support en ontwikkeling belangrijk vinden staat er altijd iemand voor je klaar. Wij denken dan ook graag met je mee om een CRM oplossingen op maat te bieden voor jouw organisatie. 


Neem contact met ons op voor meer informatie of probeer een demo en ervaar de voordelen van een CRM systeem voor jouw organisatie.