Hoe krijg je contact met potentiële klanten?

Hoe krijg je contact met potentiële klanten?

Hoe kom ik in contact met potentiële klanten? Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Door inzicht te krijgen in wie je website bezoekt kom je al een heel eind. Deze informatie gebruik je vervolgens om heel gericht je potentiële klanten te benaderen. Hoe je dit doet? Maak je website onderdeel van je CRM-proces!

Bezoekers krijgen

Een belangrijke eerste stap is het krijgen van bezoekers op je site. Je moet gevonden worden, mensen moeten op je link klikken en –heel belangrijk­– daadwerkelijk lezen wat er op je website staat. Zorg er dus voor dat je site SEO-proof is en je pagina’s interessante content bevatten. Daarnaast is het belangrijk dat mensen makkelijk met je in contact kunnen komen. Dit is immers de snelste manier om je potentiële klant te leren kennen. Geef dus duidelijk aan hoe zij dit kunnen doen en zorg ervoor dat je goed bereikbaar bent.

Bezoekers leren kennen

Maar wat als een potentiële klant geen contact opneemt? Hoe komt er dan toch communicatie tot stand? Zorg ervoor dat je de bezoekers van je site leert kennen! Door je website onderdeel te maken van je CRM-proces breng je jouw bezoekers beter in beeld. Er zijn enorm veel tools die bijhouden waar je bezoekers vandaan komen, wat zij op je website doen, hoe vaak ze op je website komen en welke websites ze nog meer bekijken. Deze gegevens schiet je door naar je CRM-systeem. Je weet weet dan dus al welke interesses je bezoeker heeft, bij welke organisatie hij/zij hoort en of dit een potentiële klant is. Waardevolle informatie!

Strategie bepalen

Deze informatie gebruik je om een strategie te bepalen. Ga ik deze persoon benaderen? Zo ja, hoe ga ik dit doen; telefonisch, per e-mail of misschien via sociale media? Hoeveel acties ga ik nemen om van een potentiële klant een daadwerkelijke klant te maken? En hoe houd ik dit bij? Dit alles registreer je in een CRM-systeem. Duidelijk en overzichtelijk, en daarom onmisbaar om het contact met (potentiële) klanten te beheren en optimaliseren. En een bijkomend voordeel: we kunnen bijna het gehele proces voor je automatiseren. Op het persoonlijk contact na dan, dat kun je het allerbeste zelf!

Wil jij je potentiële klanten (beter) leren kennen en je klantenkring vergroten? Wij helpen je graag. Neem vrijblijvend contact met ons op of lees hier hoe we je kunnen ondersteunen.